8 Şubat 2016 Pazartesi

Santiago'dan Coimbra'ya (Şubat 2016)

İlk kez iki bucuk aylik bebeğimizi alıp uzun menzilli bir seyahate çıktık. Dusundugumuzden cok daha kolay oldu, gorduk ki Turkiye dahil genel olarak heryerde insanlar bebeklere bayiliyorlar, biz de ebeveynleri olarak hep cok sicak karsilandik. Bu seyahatte otelde de kaldik, soguk sayilabilecek bir ciftlik evinde de ve de son gecemizde kanepe sorfu bile yaptik, Gezi'cim hep uyumlu davrandi, diyecegim odur ki bebeginiz varsa yola dusmekten cekinmeyin.. Persembe ogleden sonra Istanbul'a uctuk. Devrim'in arkadasi Belgin ve Misel'in kizarkadasi Aysenur ile bir yemek yedik ve erkenden yattik. Cuma sabah 8.30 'da İstanbul'dan Santiago de Compostela'ya uçtuk. Megersem ucak Bilbao da duruyor yolcu aliyor/indiriyor sonra tekrar devam ediyormus, o yuzden umdugumuzdan biraz uzun surdu yolculuk. Havalimanında 1 haftalık araba kiraladık (sigortasız 250 EUR - sigortalı 350 EUR) havalimanından Ourense kasabasına gittik - Zarampallo Hotel'de 2 gece kaldık (gecesi 50 EUR kahvaltısız iki kişik oda). Otel resepsyonu kesinlikle ingilizce bilmiyor, yine de catpat ispanyolcamizla anlastik. Şehrin merkezinde AS BOURGAS termal havuzlari var, halka açık ve ücretsiz. Saat 10-13 arası sonra da 17-22 arası açık. Soyunma odaları var ve temiz. Cok keyifli. Daha cok ispanyol (yerli) turistlerin takildigi bir tatil yerine benziyordu. Coimbra'ya 17 km mesafede bir koyde bundan 3-4 yıl önce bizim evde kalmış kanape sorfculeri Rafaela ve Lucas a ait ciftlik evinde kaldik 2 gece. Bize krallar gibi baktilar sagolsunlar. Kendi zeytin yaglarini ve meyvelerini uretiyorlar. Rafaela cok guzel orgu isleri yapiyor. Surekli olarak gonullu calisanlara ihtiyac duyuyorlar ciftlikte yapilacak cok is var. Kedileri, kecileri, domuzlari, tavuklari, kazlari var. Porto'da merkezde bir yerde Hostal Rivoli'de kaldık, iki kişilik oda 38 EUR (kahvaltı dahil). Porto cok sirin bir yer inisli cikisli Istanbul gibi. Porto'da her kose basinda bir Turk'e rastladik. Santiago de Compostela - couchsurfing deneyimimiz oldu eski sehrin emerkezi bir yerinde 3 ogrencinin yasadigi bir evde. Ev sahibimiz Candido 1 sene Isparta'da erasmus degisim programi yapmis, sanirim bioloji idi bolumu, bir bok ogrenmeden geldim dedi, ama cok iyi notlar almis hocalardan guzel ortalama yapmis sayelerinde :) Evin yakinindaki vejetaryen restorana gidip yemek aldik evde hep beraber yedik. Sabahleyin unlu katedrale dogru yuruduk, daracik yollarda kaybolduk.